Hírek
2023. Március 03. 14:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Ifjúságkutató Intézet: továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence
Berobbant a BeReal, tör előre a TikTok, de továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence - közölte az Ifjúságkutató Intézet pénteken friss, 15-29 évesek körében készült reprezentatív, 1000 fős kutatásának adatait ismertetve az MTI-vel.
A közleményben azt írták: a BeReal oldalát már minden tizedik fiatal használja naponta. A látványos növekedés ellenére az applikáció penetrációja jócskán elmarad a TikTok és a Facebook népszerűségétől. A TikTok-ot minden második, utóbbit pedig tízből nyolc fiatal pörgeti minden nap.
Megjegyezték: a magyar fiatalok csupán hat százalékát teszi ki azoknak az aránya, akik egyáltalán nem használják a Facebook-ot. Ezt a platformot a YouTube és a TikTok követi, mindkettőt nagyjából azonos arányban veszik igénybe napi szinten a fiatalok. Azonban a TikTok esetében több, mint kétszer annyi - 25 százalék - az applikációt még sohasem használók aránya.
A BeReal tavaly robbant be a köztudatba, és már a magyar 15-29 évesek kilenc százaléka napi felhasználója az oldalnak. A BeReal 2020-ban indult útjára, majd 2022 végére világszerte már több mint hetvenmillió aktív felhasználóval rendelkezett - jelezték a közleményben.
A végletekig leegyszerűsített alkalmazás azzal tett szert gyors népszerűségére, hogy egyfajta anti-közösségi média szerepben tetszeleg, például nincsenek filterek és szerkesztési lehetőség sincs. Az alkalmazásban az is különleges, hogy csak naponta egyszer lehet fotót feltölteni.
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) égisze alatt működő Ifjúságkutató Intézet szerint utóbbi időszakban egyre markánsabban befolyásolják a fiatalok életét a közösségi oldalak. Ebben is kiemelkedik az Instagram, ahol mások, sok esetben nem valódi profilját önkéntelenül is a sajátunkhoz hasonlítjuk.
A kutatásban rámutattak: jellemzően nincsenek nemi különbségek a közösségi oldalak használatát tekintve.
A fiatalabbak minden vizsgált közösségi oldalt nagyobb arányban vesznek igénybe, kivéve a LinkedIn-t, amely a szakmai kapcsolatépítések támogatásával főként az üzleti világban népszerű.
A korcsoportok közösségi média használata a kapott adatok alapján két esetben tér el markánsabban - hívták fel a figyelmet.
A TikTok-ot a 15-19 évesek több, mint négyötöde (82 százalék) használja, a 20-24 évesek (74 százalék) és a 25-29 évesek (70 százalék) ennél kisebb arányban. A Snapchat-et a 15-19 évesek közül 43 százalék, míg a 25-29 éveseknek már csupán 28 százaléka használja.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld
Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója
Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.
2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld
OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja
Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.