Hírek
2015. Október 10. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
A magyar gazdaságnak fel kell készülnie a 2020 utáni évekre

A 2014 és 2020 közötti európai uniós források a magyar gazdaság utolsó felkészülési lehetőségét jelentik a 2020 utáni időszakra, amikor már várhatóan nem lesznek ilyen típusú beruházási támogatások
- mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára pénteken Miskolcon. A politikus a Miskolc városi villamosvasút fejlesztése elnevezésű, Zöld nyíl néven ismert nagyprojekt zárórendezvényén megismételte, míg 2007 és 2013 között az uniós források 16 százalékát fordították gazdaságfejlesztésre, addig a mostani pénzügyi ciklusban az ország számára rendelkezésre álló 12 ezer milliárd forint 60 százaléka jut ugyanerre a célra.
A szándék az, hogy az állam kevesebbet költsön önmagára, és a vállalkozói szektorral együttműködve hajtsa végre a gazdaságot megerősítő fejlesztéseket - tette hozzá.
Elmondta azt is: a kormány szándéka, hogy szolgáltatóbaráttá teszi a közigazgatást, az a legfontosabb célkitűzés, hogy az állam valóban szolgáltasson akár az állampolgároknak, akár a cégeknek.
Ezzel kapcsolatban felidézte, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ezen a héten az Országgyűlésnek közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő törvénymódosítási javaslatot terjesztett be, amely több mint száz törvény megváltoztatását tartalmazza, ennek elfogadása esetén egyszerűsödhetnek az általános eljárási szabályok.
Csepreghy Nándor azt hangoztatta: 2020 után várhatóan csökken az uniós fejlesztési forrás, ezért a jelenlegi lehetőségekkel úgy kell élni, hogy az Európai Unió felzárkóztatási támogatása nélkül is legyen legalább akkora gazdasági növekedés az országban, mint most.
Közölte azt is: Miskolc a most kezdődött uniós pénzügyi ciklusban 35 milliárd forint fejlesztési pénzre számíthat.
A Közlekedési Operatív Program keretében Miskolcon megvalósult Zöld nyíl projekt összköltsége csaknem 38 milliárd forint volt, ebből az unió kohéziós alapja majdnem 34 milliárd forintot fedezett. A program keretében a miskolci 1-es villamos 9,6 kilométer hosszúságú pályáját teljes egészében megújították a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, onnan pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig.
A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el.
A villamosok beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat negyedszerre járt sikerrel, a korábbi döntéseket megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Skoda érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. nyerte.
A megújult sínpáron immár kizárólag a 31 alacsonypadlós, klímás, számítógép által vezérelt Skoda 26THU3 villamosok közlekednek. A csehországi Plzenben gyártott járművek értéke megközelíti a 19 milliárd forintot.
Miskolcon 1897 júliusa óta van villamosközlekedés, az országban Budapest után másodikként itt épült ki normál nyomtávú villamosvasút.
Kriza Ákos (Fidesz-KDNP), Miskolc polgármestere a rendezvényen arról szólt, hogy az elmúlt ötven év legnagyobb közlekedési fejlesztése volt a Zöld nyíl. Elmondta: a tömegközlekedés modernizálása nem áll meg, ez év végéig 75 gázüzemű autóbusz áll forgalomba a városban. Ennek köszönhetően Magyarország legfiatalabb autóbuszflottájával rendelkezik majd a borsodi megyeszékhely.
Tar Sándorné, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője azt emelte ki, hogy a 2014-2020-as időszak operatív programjaiban is prioritást élvez a kötöttpályás közlekedés, a vasúti közlekedés, a közösségi közlekedés fejlesztése.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését
Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot
A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő
2025. Szeptember 16. 07:43, kedd | Belföld
MABISZ: idén is milliárdos károk, jelentős pusztítás a viharszezon országos mérlege
2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld
Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban
Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.