Városlista
2025. július 20, vasárnap - Illés

Hírek

2018. Szeptember 25. 13:35, kedd | PR
Forrás: Arrabona média

A kommunikáció tényleges szerepe egy vállalat életében

A kommunikáció tényleges szerepe egy vállalat életében

Miért elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció egy vállalat életében?

Mit kell tenni azért, hogy a munkatársak is jól érezzék magukat és háborítatlan legyen a céghez való lojalitásuk?

Összefoglaljuk röviden.
Egy vállalat életében nagyon fontos, hogy a munkavállaló minden esetben tudja és megtalálja a helyét az egészben. Hiszen hiába látja ő, hogy mit és mennyit dolgozik, de el kell tudni helyezni magát a vállalat szintjein, hogy láthassa, hogy hol van munka szempontjából, hova tud fejlődni és miért hasznos az, amit ő csinál. Ez elengedhetetlen a pozitív és elégedett légkörhöz. Ha ez megvan, akkor sokkal nehezebben üti fel a fejét a bizonytalanság, az elhanyagoltság, a kirekesztettség érzése. Ilyen például a márkaépítés. Tudnia kell, hogy amit tesz, az miben befolyásolja a márka megítélését, a termékek láthatóságát. Ellenben, ha ez nincs meg, akkor valahol jogosan érzi a munkavállaló, hogy nincs megbecsülve, hiszen még ilyen relatíve apróságokból is ki van hagyva. Minden embernek fontos, hogy megbecsülve érezze magát.

Itt jön a képbe a középvezetés szerepe, mivel ők nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az operatív működés és a kommunikációs stratégia ne szakadjon szét, ne történjenek fennakadások. Pont ők azok, akik összekötik a felső vezetést a beosztottakat, akik kapcsolatot teremtenek közöttük. Ők tolmácsolják mindkét fél részéről a kérdéseket, kéréseket, az esetleges panaszokat a másik felé. Éppen ebből kifolyólag roppant nagy súly van rajtuk, nagyon felelősségteljes munkakör az övék. Amennyiben jó kommunikációs képességekkel rendelkeznek, a legnagyobb konfliktushelyzetben is azonnal tudnak reagálni, és ha nem is azonnal, de gyorsan el tudják simítani őket. Éppen az ő munkájuk az, ami egy jól működő vállalat életében elengedhetetlen, hiszen, ha a munkavállalók válaszokat, megoldásokat kapnak az őket érdeklő és érintő kérdésekre, akkor az a munkájukra is pozitív hatással van. Így megelőzhető a sztrájk, a fluktuáció, sőt még akár motivációként is működhet, inspirálhatja őket a közös célkitűzés.

A szponzoráció kérdése szokott még nagyobb vitákat kiváltani, vagyis, hogy ha egy termék valamilyen értéket képvisel, akkor elvárható, hogy annak a vezetője is adjon magára, képviseljen hasonló minőséget. Ez többnyire a vállalati autó kérdéskörében válik láthatóvá. Ezek között gyakran nem találják meg az összefüggést a beosztottak, ezért ez jelentős konfliktusforrás. Ebben az esetben is érdemes elmagyarázni a helyzetet a beosztottaknak, hiszen magyarázat nélkül felüti a fejét a találgatás, a pletyka, valamint a rosszindulat. Éppen ezért fontos, hogy a márka és a cégvezetők reputációja közti párhuzamot megértsék, hogy ez igenis számít a cég versenyképességének tekintetében. Ahogy Mezriczky László, az Ispiro Consulting Kft. ügyvezetője mondja: „Az a vezető, aki megérti ennek szükségességét, számíthat arra, hogy munkavállalói is elfogadóak, kooperatívak lesznek.”

Címkék: kommunikáció

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 18. 09:36, péntek | PR

Egy életre szól, minél hamarabb kezdődik, annál jobb

a fiataloknak is érdemes hosszú távra vagy a váratlan kockázatokra szóló biztosítást kötniük

2025. Július 14. 16:07, hétfő | PR

Kertészeti munkát nyert a Jánosik Kft. a Kazinczy Emlékparkban

Ismét megbízást kapott a Jánosik és Társai Kft. a sátoraljaújhelyi Kazinczy Emlékpark területén, a park gondozási munkálatainak ellátására, egy újabb, nyílt közbeszerzési eljárás eredményeként.

2025. Július 03. 16:43, csütörtök | PR

Időjósból időutazó: Németh Lajos a Szigetvári Várban kalandozott ,Vitézzé avatták

A Szigetvári Zrínyi Vár falai között barangolt a népszerű meteorológus Zrínyi Miklós nyomában. Hiteles, szórakoztató élményeken keresztül mutatta be elődjeink történelmi örökségét!

2025. Július 03. 16:28, csütörtök | PR

Németh Lajos jelenti: „A Szigetvári Gyógyfürdő fölött, mindig ragyog az ég!”

Németh Lajos, a Szigetvári Gyógyfürdő vendégeként kutatta a fürdő látható és láthatatlan kincseit és csodáit.